FANDOM

Michal Matula (ur. 8 maja 1987 w Kopřivnicy, zm. 27 maja 2007 w Krośnie) – czeski żużlowiec, który zginął na torze podczas meczu polskiej ligi.

BiografiaEdytuj

Początki żużlaEdytuj

Michal karierę zaczął w 2002 roku, kiedy to w wieku 15 lat zdał licencję na swoim rodzinnym torze w Kopřivnicach. W wieku 18 lat zmienił barwy klubowe, przeszedł do Olympu Praga. Miał tam startować w zawodach młodzieżowych.

W sezonie 2007 jego drużyna zgłosiła swój udział w rozgrywkach polskiej II ligi żużlowej. Młody Czech wystąpił w 2 meczach, wystartował w 4 biegach zdobył 1 punkt.

Okoliczności śmierciEdytuj

27 maja 2007 roku przyjechał wraz ze swoją drużyna do Krosna na mecz V kolejki. Po 2 wyścigach miał na swoim koncie 1 punkt. W swoim 3 starcie, a 7 biegu zawodów, na początku 4 okrążenia, Matula w ferworze walki o 1 punkt zahaczył o motocykl klubowego kolegi Pavla Fuksy i z całym impetem uderzył w drewnianą bandę wyłamując kilka jej metrów. Następnie upadł w pasie bezpieczeństwa.Doznał urazu płuc, serca i oskrzeli. Zawodnik w stanie krytycznym natychmiast został przewieziony do szpitala. Mimo ponad godzinnej reanimacji młody zawodnik zmarł. Po otrzymaniu informacji ze szpitala, mecz w Krośnie został przerwany, a 3 000 kibiców uczciło pamięć Michala.

PrywatnieEdytuj

Dziadek Michala, Zdenek Matula w latach 60. i 70. XX wiek] zdobywał punkty dla Tatra Kopřivnice w najwyższej czechosłowackiej klasie rozgrywkowej. Ojciec Michala też był żużlowcem.

Starty w lidzeEdytuj

Zobacz teżEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki